Family is life

Welcome back to me! Nu är jag officiellt tillbaka från Öland. Okej jag kom hem i söndags, men jag hade så mycket att tänka på och hade en riktigt seg dag igår så jag tänkte inte ta tag i uppdaterandet förrän idag (hatar att komma efter!) så här kommer lite update från helgen. Det är alltid roligast för alla att berätta i bilder, och dessa bilder innehåller mestadels saker man äter, ändå vågar jag inte sätta detta inlägget under "H som i Healthy", av en uppenbar anledning...

Fredag: Kommer hem och vi äter tacos framför Let's Dance och sedan blir det äkta familjemys framför TV/film! Jag bor ju hos min moster och självklart har vi myskvällar, men någonting jag verkligen saknar är det där perfekta fredagsmyset med familjen...

Min katt Tarzan (jag vet han bor inte hos mig utan på andra sidan Sverige men han har alltid varit min katt och kommer alltid att vara det) var såklart med oss och efter filmen satte vi på ett inspelat naturprogram från Antarktis som de spelat in för Tarzans skull. Vi tittade på projektor så att det var en väldigt stor bild mot väggen och med ljudet blev det extra stor effekt - Tarzan blev helt till sig och hoppade upp en decimeter framför bilden och satt helt fascinerad av fåglarna på bilden, och han satt och jamade och hade sig. Tittade på oss, typ: "Är det OK om jag äter dem, mamma och pappa?" Det var väldigt gulligt att se ♥



Lördag: Tog det lugnt under dagen och hade lite gäster så innan de kom ställde jag mig och bakade två kakor; kladdkaka och silviakaka. De var väldigt uppskattade... På kvällen tog vi en mysig kvällspromenad i runt i området och senare spelade vi ett väldigt kul strategispel med pingviner som gick ut på att man skulle samla fisk och begränsa motståndarnas rörelsemöjligheter på isblocken och därmed begränsa antalet tillgängliga fiskar. Svårt att förklara men lätt att spela och mysigt! Tycker förresten att pingvinerna var stencoola, hihi.



Söndag: Min lillebror hade innebandycup i Karlskrona, där min syster just flyttat till, så vi åkte hela familjen dit och tittade på Arvid och hälsade på i syrrans lägenhet. Sedan åt vi på thairesturang och jag som är så galen i sushi tog ett antal california roles (sushi), love them! Sedan åkte vi tillbaka till Kalmar igen där jag tog tåget hem vid sex-tiden. Hade en underbar helg med familjen, tur att det inte är mer än fyra timmar emellan oss. ♥


Och en liten bild på min trebenta älsklingskissemao!


"Vad vill du kvinna, kela med mig istället för att tjafsa med den där mackapären..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0