And it's ON

Godkväll. Jag är hemma sjuk, igen. Det är supertrist och rastlöst, men jag får väl ta och skylla mig själv för att jag tog skinnjacka på mig en dag för tidigt.

MEN det är inte vad som rullar i mitt huvud mest av tiden, utan det finns fjorton andra (roligare) saker som fyller mina tankar dessa dagar! Det är lite svårt att hantera när man är sjuk och bara kan vara hemma och inte göra någonting alls i princip men jag kan ju i alla fall berätta vad det gäller.

  1. Först av allt - min pojkvän och jag har ÄNTLIGEN hittat en lägenhet! Vi hittade en tvåa relativt centralt i Göteborg och vi skrev kontrakt i måndags, och det är dessutom ett förstahandskontrakt, hur bra?? Det ska bli så obeskrivligt skönt att för första gången på många år och dagar kunna säga jag ska HEM till MIG.

  2. Jag är såhär nära att få en "högre" tjänst på jobbet vilket betyder att jag lättare kan jobba heltid och utvecklas massive time. Nu har jag inte fått jobbet än men fingers crossed, I hope for the best!

  3. Min diet går kalasbra, jag har minskat 6 cm runt midjan och 6 cm runt magen på bara två veckor. Jag ska hålla på med det här i sammanlagt 2 månader (fram till min födelsedag) så jag hoppas på ännnnu bättre resultat då!

  4. Jag har fått förfrågan om att vara Made of Honor på ett bröllop i sommar!!! Och självklart har jag tackat ja, jag och bruden satt igår och tittade igenom tärne-klänningar och bröllopsdekorationer i flera timmar. Jag älskar bröllop!!!

Nu har jag haft väldigt stressiga dagar den senaste veckan och nu har jag som sagt även gått och blivit sjuk så det har varit mycket slarv med träningen, men ju fler träningsfria dagar jag har desto mer blir jag rastlös och vill bara springa och pumpa sönder saker för att nå mitt mål till sommaren. Inte minst har jag ju ett bröllop att bli fit inför!

Just nu känns allting så bra, eller åtminstone nästan allting; skolan stressar mig lite, det är bara en månad kvar på Matte C-kursen och även om det är skönt att kunna sedan släppa det och fokusera på jobbet så stressar det mig samtidigt eftersom jag inte är säker på om jag pluggar nog att hinna klart till provet. I sure feel the fokin preassure, men jag är för laidback för att göra någonting åt saken. Sparka mig i baken, någon.



Förresten, vad tycks om min "nya" design? Har inte ändrat så mycket mer än headern, för jag minns inte alla koder och tjafs man ska kunna för att ändra utseendet på bloggen. Får nog anställa någon för det. Har heller inte några särskilt nya bilder på mig på headern utan den ena är från i höstas där jag står i en gammal väderkvarn på Öland, och den andra bilden är tagen hos en agentur i Göteborg, bilden är lite mobbad enligt mig själv men jag kände att jag får ha någonting där sålänge i alla fall. Add some spice kinda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0