A short notice

Jag är inget fan av långa opinionskrönikor och samhällsobservationer mer än att man kan få sig en tankeställare emellanåt. För övrigt anser jag att det finns vettigare saker att uppmärksamma än exempelvis varför många kvinnor bär svart i Stockholm.

Men ikväll när jag ändå sitter hemma helt slö och inte har någonting bättre för mig kan jag väl ändå passa på att göra ett par samhällsobservationer - dock med en nypa sarkasm grundat på den löjliga nivån jag tycker detta ligger på.

Samhällsobservation #1


Har du höga kindben? Good 4 U gorgeous! För er andra stackare som besparats detta attribut - se till att fixa det med hjälp av Metros instruktioner till hur man kan ge en illusion av att ha höga kindben. Förhoppningvis har du i alla fall ett smalt ansikte, annars ges även instruktioner till hur du ordnar detta fortast kvickt! För du vill ju inte se fyllig och välmående ut, för guds skull! Anorexia-looken är trendigt.

Jag har fått höga kindben från min polska sida, men som ni ser så har jag inte precis något smalt ansikte. Är det dags för 3-stegsmetoden eller? Är det fel på mig?

Samhällsobservation #2



Det här är vad jag fick syn på i vår lokala Coop Konsum butik häromdagen. Äntligen delas äppelpåsarna upp i olika teman så att våra stackars barn inte blir förvirrade och osäkra när det är dags att välja äpplen, briljant! Har du två döttrar och en son? Ja men då är ju huvudräkningen enkel! Två Hello Kitty och en Star Wars, snabbt och smidigt och barnen blir så glada när du kommer hem för äppelpåsar med Hello Kitty är ju vad alla små flickor drömmer om! Dessutom, en ung gosse gillar troligtvis inte Hello Kitty så då är det ju givetvis Star Wars som gäller - enkel matte :)

OBS! Var noga med att inte köpa Star Wars-äpplen till flickor,
de kan uppstå könsförvirring i senare ålder, se bara!!!




Visst är det absolut fantastiskt hur media och reklam kan hjälpa oss att hitta vår plats i samhället? Hur man är normal, hur man får till det rätta utseendet, hur vi ska uppfostra våra barn och vad vi ska lära dem tycka om, för att de ska passa in?

Fast i ärlighetens namn, visst tänker vi inte alls på det
- utan följer med i strömmen för enkelhetens skull?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0