Årets första shopping

Skojar bara, klart våren är här för att stanna! I alla fall den närmsta veckan om vi ska tro på iPhone-diagnosen. Jag hoppas inte att jag kommer få skit imorgon för att jag var ute så mycket idag - har haft otroligt ont i luft rören när jag varit ute - inte så det är jobbigt men när jag går ute och andas in mycket luft så känns det i halsgropen, obehagligt. Men som sagt hoppas jag att jag inte blir sämre imorgon utan snarare tvärtom, så att jag kan gå på grillkvällen med pojkvän och vänner!

Nu har jag ätit makaroinsar med köttbullar och sedan blåbärsglass till efterrätt så nu är min hals lite gladare. Dags för städning av mitt mega-stora rum. Inte ens kul.

Saknar mina fyra kvadratmeter hemma på Öland.



Jag har allvarligt talat inte shoppat på hela 2012, och då menar jag köpt något jag egentligen inte har behov av eller kläder över huvud taget. Jag har mina anledningar för det och jag har verkligen inget shoppingbehov naturligt, det kan min pojkvän intyga, hehe (han tycker att jag shoppar för lite, alltså går runt i strumpor med hål osv).

Hur som helst. Idag när jag vandrade runt i stan så fick jag gå in i butiker emellanåt för att vila halsen från vädret men så fort jag gick i t.ex. H&M eller Lindex kände jag mig helt vilse, så jag gick in i en liten gränd vid Kungsgatan och in i en sorts outlet som jag aldrig sett förut och de hade MASSOR med fyndiga små saker och årets erbjudande: 40kr styck och 3 st för 100kr på massa smycken, scarves och leggins.

Så det blev väldigt jobbigt för mig.

Jag unnade mig faktiskt få hem mig några saker för en mindre summa, så nu är jag superglad :)


En vit silkes scarf, en brun-mönstrad tunika, en spetsblus
Två halsband, ett armband och ett par örhängen.
Var även på Medstop och handlade lite ansiktsrengöring
och en zebra-pincett. Hihi.



Måste bara visa ett av de häftiga halsbanden; de hade själva "bandet" i massvis olika färger och "berlocker" till som man kunde köpa till och hänga på, och som man ven kan hänga på andra saker om man vill. Sen kan man också ta bort berlocken och ha bandet som de är men med fästet där bak och ta fram de små metallringarna som är fästa på och placera dem var på bandet man vill. Superfint tycker jag, och jag har aldrig sett det förut så det är något ganka annorlunda och unikt :)

Förlåt för de hemska linnet jag har undertill...har just bytt om till degkläder!




Hittade förresten också en väldigt vårig kavaj
på Lindex som jag var tvungen att prova.
I like. Kollade aldrig vad den kostade dock.
Men en sak är säker - jag måste slimma ner.
Gymmet på söndag/måndag om jag mår bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0