Bästa dieten!

Kan ju nämna att jag börjat med en ny diet! Samtidigt som jag tränar 4-5 gånger i veckan + morgonsmotion så har jag börjat med en mycket begränsande diet och det är så roligt!

Jag äter inte:
Socker, ej heller tillsatt
Pasta, potatis, ris, bröd (vetemjöl)
Mättade fetter - smör, ost, mjölk

Dock är det svårt att vara 100 % eftersom många ämnen finns naturligt i råvaror,
men det jag huvudsakligen äter är:
Kyckling, fisk
Grönsaker, frukt och nötter
Lättmjölk, keso, kvarg
Steker i rapsolja istället för smör

Jag undviker också (så ofta som möjligt) att äta produkter med innehållsförteckning. Varför? Jo, för att oftast innehåller produkten då konstgjorda ämnen, gifter, överflödiga ingredienser (som socker) osv. Så det är bra - även om man inte går på diet - att alltid tänka på att äta så mycket råvaror som möjligt (alltså inte processerat eller behandlat).

Här är några få exempel på vad jag ätit de senaste dagarna:


Välling med müsli och banan. Välling är ingen favorit, det är allmänt
osmakligt, lite värre än havregynsgröt som jag försökt få i mig några
gånger. Dock kan det såklart bli mycket godare med smaksättning!


Lunch på jobbet, en portion: En tomat, en avocado,
ett äpple (royal gala) och en kvarts grillad kyckling.


Mitt kvitto från senaste inköpen!
(Har dock inte ätit den...FYI)



Nu en kluring...detta är min kvällsmat som jag ska äta om en stund.

Hur kan detta gå ihop? Stay tuned...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0