Levande nyckelringar!?

Får folk inte nog? Måste man ta djurplågeri till en sådan extremt onödigt låg nivå? Läste i Metro idag om att man börjat sälja nyckelringar i Peking - surprise surprise tänker ni, men det är inte vad för nyckelringar som helst - det är små plast'förpackningar' fyllda med vätska och ett levande djur i! Jag vill bara slå någon när jag hör sådant här. Eftersom reaktionerna på detta var så snabba och starka försvarar sig Kina med att dessa djur faktiskt överlever i flera månader i bubblan tack vare att vätskan är näringsrik och har bra med syre.

Bullshit. Om man lägger små ödlor och sköldpaddor i nyckelringar bryr man sig knappast om att se till att vätsken är näringsrik. En annan ful sak är också att djurskyddslagen i Kina bara gäller vilda djur så uppenbarligen är det inte olagligt. FUCKERS säger jag då.

Det dummaste jag hört talas om på länge.

Källa: metro.se

I stay with my plastic nyckelring som jag fick av mamma förra året på Världens Barn-dagen tillsammans med en påse med mitt favoritgodis!

"Värdefull och Älskad"

Så jag ber er framtida uppfinnare och småsak-hitta-påare, snälla hitta inte på dumheter utan kom på saker som för världen framåt i stället och som gör jorden en lite lättare, bättre, roligare och mer kärleksfull plats att bo på! Mvh Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0