Islandland goodies!

För er som inte vet om det eller kan räkna ut det själva står Islandland för Öland! Har inte haft tid att uppdatera från de sista dagarna där förra veckan så här kommer a load of pictures från den sista kvällen då papi äntligen kom hem från Malmö, och min syster och hennes nyblivne pojkvän kom upp från Karlskrona och hälsade på!

Den här bilen är nog från dagen innan men den får vara med ändå! Jag gjorde klart mitt lilla projekt med stenarna runt trädgårdslandet (det låg en liten stenhög och skräpade så tänkte vara lite kreativ och göra en minikant av den, hihi. Visst blev det fint? Sen busade jag och brorsorna i trädgården ett par timmar - lekte med lego, vi åt färsk gräslök, spelade fotboll, hjulade och stod på händer och de brottade ner ig och jagade mig (illa den dagen då man inser att man inte längre behöver fejka att man inte kommer loss, småpojkarna börjar bli inte så små..!).


Här blev vi påhälsade av några gulliga påskkärringar och påskgubbar, det gulligaste var en liten blond tjej som kom och hade en gul kyckling målad i pannan! När hon var påväg ut igen kom hon på att hon skulle ge oss godis också så hon la några bitar på dörrmattan, gullet! Sen en liten bild på Tarzan när han ger mig sin typiska vad vill du mig-blick.


Sen satte jag och S igång med maten/fiket! Vi gjorde påsk-cupcakes och fisksoppa, check it out! Här har vi gottekrämen som ska vara på muffinsarna, det fick bli gul och lila som påskfärg.

Perfekta cupkakes ur ugnen!


Samtidigt skar jag massa goa grejer som skulle vara i fiskgrytan ♥

Strawberries for the decoration....


La créme is on!


And voilá!


Påskigt värre!


Lite gott bröd till middagen.


Jag stod för middagsdukningen.


The most delicious soup ever made...!

Efterrätten....

Kan lugnt säga att jag behövde sitta ner i ca tre timmar efter den här middagen, inte varit så mätt på mycket, mycket länge. Trodde inte att jag skulle behöva äta på resten av veckan, vilket dock visade sig vara fel morgonen efter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0