F*nskap till plugg!

Ååh jag blir så irriterad! Ska skriva ett tal om relationer till på måndag, Nationella prov i Svenska B, och jag har ingen aning om vad jag ska skriva! Jag har suttit i flera timmar nu och kommit fram till ämne och potentiell text att använda från häftet, men jag vet inte ur vilken synvinkel eller på vilket sätt jag ska berätta.....vad? No idea.

Jag hade tänkt att skriva om hur religion/kultur och kärlek kan krocka eller hur mycket de ska få påverka varandra, men jag vet inte mer om hur jag ska göra, uääh. :(

Det känns nästan som att jag får skriva om någon helt annat för att komma igång, t ex relationen mellan min syster och mig, det är ju en möjlighet. Svårigheten där är bara att det inte finns några texter/bilder/dikter i häftet (som man måste använda sig av) som jag kan relatera till!

Som pappa brukar säga när barnen är i närheten: "FULA ORD!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0