Osis med prylar!

Godkväll!

På helgerna är jag antingen superduperaktiv med bloggandet, eller så är jag, som denna helgen, som bortblåst.

Jag ska berätta om min helg i korthet.
I fredags åkte jag efter skolan till ortopeden och hämtade mina nya hålfotsinlägg och sedan åkte jag hem till Amin där jag var hela kvällen och bland annat planerade Tunisienresan i sommar!

Jag lärde mig även under kvällen att räkna till 10 på tunisiska. Det låter mer eller mindre såhär: Wehet, thnin, tletha, arbaa, chamsa, setta, sabaa, thmania, tessaa, aashera. Jag lärde mig också att presentera mig typ "Hej jag heter Helena jag är sjutton år jag bor i partille på synemansvägen sjutton jag är född den tredje juni och jag är nöjd." Sen lyckades jag säga "du har fint hår" till Amins mamma men då blev pappa Habib avundsjuk så jag måste lära mig en komplimang att säga till honom nu, hmm...

Just det jag lärde mig att säga tack också! Det låter aisheck men det stavas tydligen 3ajsheck. De ska vara speciella med siffror mitt i ordet och sånt..!

Jag kommer vara superdupertunisian när jag åker dit! :)


Hammamet

På lördagen åkte jag hem vid 16 tiden och åkte sedan direkt till Willys där Maryam, Nathalie, Darya och jag shoppade tacos till tjejkvällen! Vi gjorde grande god mat och jag tror att alla gillade min guccamucca även fast de var skeptiska till den först hihi, slut tog den i alla fall! :D Under resten av kvällen sjöng vi massor med Singstar, badade i jacuzzi med iskall äppelcider och tittade på 17 again samtidigt som vi åt Pringles och åt äkta italianoglass! Imorse tittade vi på Hannah Montana och åt resten av glassen och det andra Pringlespaketet :)
Bilder finns på datorn, lägger förmodligen upp ganska många imorgon!

Sedan åkte jag och tränade med Amin på Sportlife, vilket var mucho roligt eftersom att jag älskar att ta ut mig! Ett minus är bara att jag korsade väg med den fruktade Plankan idag, den mest hatade övningen according to me. Dock ska jag bemästra den inom ett par veckor, när jag blivit mer biffig ;)

(För att förklara rubriken till inlägget lite smidigt, så har jag tappat mitt fritidskort, som skulle gälla fram till den 17 mars. DAMN IT!)

Och nu mina vänner och ovänner ska jag sova för att det är precis det jag förtjänar. GODNATTPUSS ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0