Sexton skott i magen

Btw, måste berätta om min dröm jag hade inatt. jag drömmer alltid psycho-drömmar, hälften skulle kunna bli filmer om man lade manken till...

Man drömmer ju alltid flera olika drömmar, mina slingras alltid samma så de enskilda har alltid otydliga början och slut. Nu var det i alla fall en del där jag följde med någon vän, men den vännen lämnade mig och gick upp för en trappa medan jag skulle passa hans ryggsäck därnere. Och bara för att jag skulle passa den så råkade jag lämna den utan uppsyn såklart, så kom det en luffare och tänkte sno den. Då sa jag "ey, ge tillbaka den, den är min" varpå luffaren drog fram en pistol och sköt mig i sidan med två skott.

Jag tänkte att han inte gjorde det med flit, för hade han tänkt göra det från början så hade han varit mer målinriktad och skjutit mig i bröstet typ (jag vet jag analyserar sjukt mycket samtidigt som att jag drömmer). Sen sköt han två skott till i min mage och jag insåg att jag skulle dö typ, spottade blod och grejer, jag minns fortfarande känslan av det tjocka blodet fylla munnen.

Inte för att jag kände någonting, men jag hade sett på film att att man lägger sig ner när man blivit skjuten så det gjorde jag, samtidigt som jag jättetyst ropade på den vännen som gått upp för trappan, för det har jag också sett, att man inte kan ropa så högt när man är skjuten, därför försökte jag inte ens. När luffaren såg att jag inte var död drog han fram världens längsta gevär typ och sköt några skott till, sammanlagt hade jag sexton skotthål i magen när jag drog upp tröjan och räknade.

Hade försökt ta mig upp för trappan och låg på mitten och låtsades vara död för att han inte skulle skjuta mig igen. När han vände bort blicken så hoppade jag på honom och sparkade honom huvudet, har ett vagt minne av att det flög av men minns inte så noga. Sen tog jag geväret, som bevismaterial eller något, och lyckades ta mig ut och ner till min släkt som stod och väntade på mig. Sen skulle alla köra mig hit och dit och alla såg att jag höll på att dö, men sen verkade de glömma av det. Efter en stunds åkande och ett besök på Statoil för att köpa isglass så ville jag påminna om att jag inte mådde bra så jag sa "jag har jätteont i huvudet" och då sa min extramamma "ja men det är panodilen som känns". Sedan vaknade jag efter någon minut och hade världens huvudvärk.

Jag tycker om mina drömmar, det är alltid någon sorts äventyr och det är alltid en väldigt äkta och tydlig känsla. Men det som är speciellt är att jag ofta är medveten om att jag drömmer, och analyserar varje sak som händer, och tänker väldigt tydliga tankar om hur jag reagerar och vad jag gör. Drömmar på natten för mig är som pausunderhållning på en TV-kanal som väntar på att nästa program ska börja.

Om jag får såna här roliga drömmar oftare kanske de får en egen kategori, haha..

Ungefär såhär såg vapnet ut, grymt va? :D

Kommentarer
Postat av: Willis

Haha måste bara fråga vart du får allt ifrån?

De va den sjukaste/bästa drömmen och sättet du beskriver den på... riktigt kungligt:) haha

2010-12-23 @ 01:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0