Moving is On

I haven't told you before on this blog, that my parents are moving. Eller inte "alla" mina föräldrar utan bara min papi med min extramamma , mina två småbröder och min Tarzan. Det är klart att man förr eller senare flyttar hemifrån, of course, och då är det något man valt och längtat efter, men den här gången är det min familj som flyttar ifrån mig och jag känner inte att jag tycker att de får det!

Nu är det ju inte så att de flyttar ifrån mig bara för att slippa mig (det var vad de sa i alla fall!) utan de har startat ett företag tillsammans med min "moster" och hennes man - family company. Detta är ett företag som heter Med Havet Intill AB och är en restaurang-café-SPA-pool-grej, som ligger på Böda Sand (norra Öland) - Nordens störta camping, och är just färdigbyggt för våren!

Anyways, nu ska min familj då flytta till Öland, dock inte längre än just till andra sidan bron, till Färjestaden. Det tar ca 4 timmar med tåg dit, typ 6 med bil (inkl. kissepaus) så det är ju en en bit bort!

Planen nu är ju att jag ska bo heltid hos min mor nu när de flyttar, vi får se hur det går - har aldrig gjort det förut och jag är inte säker på att det kommer att vara så lätt alla gånger - men igen, vi får se.

Hela dagen idag har jag tänkt på att jag vill flytta med min ena familjhalva till Öland, skulle må så bra av lite ny luft, nya människor och nya möjligheter. Jag känner att Göteborg inte kan ge mig så mycket - det är trångt och känns helt ospännande samtidigt som det finns en minimal chans att kunna få ett boende som/när man vill - trist!

Dock har jag ju ett år kvar på gymnasiet, och det är klart att man kan byta skola och gå sista året i Kalmar, men det är lite meckigt att flytta bara sådär, och framförallt vet jag inte om jag skulle vilja ta studenten nästa år utan mina vänner som jag umgås med varenda dag! Så även om jag inte flyttar i år så har jag bestämt mig för att flytta nästa sommar, i Kalmar finns massvis med roliga utbildningar och kurser man kan gå!

Jag längtar redan! ♥



No thank you guys, ett nytt hus är på G!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Kändes lite sad att läsa faktiskt... buhu don't leave me!

2010-04-26 @ 19:26:34
URL: http://nathalieernelind.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0