Back home.

Faktiskt lite sorgligt att åka, det kändes verkligen som att jag bor där, bara att det var färdig inredning liksom haha. Jag har haft det väldigt väldigt bra och har trivts varje sekund. De bästa har varit - äta när man vill, ha hur hög musik man vill, titta på teve när och var man vill.
De som har varit lite "jobbigt" är att om jag åkt någonstans på dagen/kvällen, är det ingen som har undrat eller frågat vart jag skulle.
Som förra lördagen till exempel, när jag var hemma hos Maryam i Partille, då kom jag på - ingen vet att jag är här (förutom Amin och så alltså) och ingen bryr sig om när jag åker hem, så jag kan vara här hela natten eller åka hem nu - ingen märker någon skillnad!
Då blev jag lite ledsen faktiskt - bildligt sett haha.

Klart man har alltid velat vara ute längre och man blir alltid arg på föräldrarna när de säger att man ska hem då och då, men jag fick en känsla som att det var som att ha en sådan förälder som inte bryr sig - såna finns ju! De bryr sig inte ett skit om om man kommer hem överhuvudtaget - kanske till och med tycker det är skönt att bli av med en!
Så trots att det kan vara jobbigt att ha en viss tid att vara hemma, är det otroligt skönt att veta att någon faktiskt vill att man ska komma hem och bryr sig om var man befinner sig!

En gammal goding som trots allt är väldigt sann - dina föräldrar sätter gränser endast för att de älskar dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0