The thing

Letar lite film tips på tankafett och tittade på skräck-katoegorin och hittade den här filmen "The thing".

När jag läste texten om filmen hade jag svårt att inte skratta.
Watch yourself:

"Det har inte kommit några tecken på att allt är väl på polarforskningsstationen och därför skickas R.J. MacReady (Kurt Russel) och hans gäng dit för att se vad som har hänt. När de hittar ett utbränt skal av stationen fattar de misstankar och kollar naturligtvis upp vad som har hänt. (Nähe?)

Sakta med säkert inser de att norrmännen är borta (okej stationen är nedbränd och alla är borta, och de fattar sakta men sääkert??) och antagligen jättedöda (behövs ingen kommentar här hahaha) och när de lägger ihop ett och ett så förstår att det är något från yttre rymden som norrmännen har fraktat dit och tinat upp, något som gärna käkar upp människor och tar deras egenskaper och DNA och bygger något eget av det." ("Okej nu lägger vi ihop ett och ett: stationen är nedbränd, alla är borta och antagligen jättedöda...hmm...JO! Norrmännen måste ha fraktat upp nåt från yttre rymden som käka upp dem!!!")

Jag gissar att originaltexten inte såg ut såhär på baksidan...
Roligt kan man ha hihi!

Förresten - ingen julrea idag får vår del, Natha vaknade så småningom, så vi bestämde att vi istället ses hemma hos mig och mysa lite så sover hon kanske över så drar vi tidagare till stan imorgon istället!


Kalas vänner,
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0