Pirogii!

Vareviga kväll så blir jag hungrig men jag har aldrig idéer, material eller ork att göra någonting vettigt att äta - blir oftast en banan och ett glas mjölk eller liknande som mättar i tjugo minuter så att man hinner somna o-hungrig.

Hursomhelst, jag tänkte att det var dags att laga någon slags "nattamat" som är gott, mättande, eventuellt varm och som inte är ansträngade att göra när klockan är halv tolv på natten.

Färdiga piroger! Hur smart av mig som helst. Att laga piroger tar ju en bra stund men att sedan kunna när som helst plocka fram en pirog ur kylen och värma den frasig i ugnen sent på kvällen är ju bara guld värt!









Ni måste erkänna att det ser dögott ut och det var verkligen dööögott. Gjorde degen i Assistenten så den kunde inte misslyckas, och fyllningen; det var två fyllningsalternativ i receptet men jag tyckte de såg lite taniga ut så jag slog ihop alla ingredienser från båda alternativen, tog bort någon och la till någon egen.

Detta tog mig tre fking timmar att laga, haha. Det stod 2,5 i receptet, men det tar väl alltid lite längre tid när det är första gången. Men allt gick som det skulle och flöt på väldigt smidigt, så värt - speciellt när det är så gott!!!

Här är receptet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0