Ormen i trädet

Jag ska erkänna, jag håller på att bli lite galen av min diet. Jag trivs med den, har massa idéer och jag kommer definitivt inte ge upp, men jisses vilket sötsug jag har! Jag har inte problem med att se godsaker omkring mig och se på när andra äter, men hela tiden är jag så sugen bara på att äta en kaka eller chokladbit - någonting man kan tugga på och njuta lite av utan att det ska vara ett äpple eller en morot. Seriously.

Jag var väldigt nära på att äta en 86 %ig chokladbit igår för att Arians mamma försökte övertyga mig om att det var "typ nyttigt" men Arian lyckades ge mig dåligt samvete innan jag ens öppnat den, så jag lät bli. Och mag tycker dessutom inte ens det är särskilt gott över 60 %.


Så länge jag har goda alternativ till det som normala människor äter så går det ingen nöd på mig, men nu är matkassan i princip slut vilket betyder att jag får nöja med det som finns hemma, men när man bor med ett äldre par som hellre ser godisskålen fylld än grönsakshyllan bebodd så förenklar det inte direkt mitt liv.

Såhär hanterade jag den situationen när jag kom hem för en timme sedan:



Ser ni hur svårt jag har det hemma???

För övrigt kom jag på en ny maträtt igår! Min moster+man skulle äta fisk i äggsås med potatis som jag också tycker om väldigt mycket men jag äter varken potatis eller sås, så jag hittade på en egen liten rätt:

  • Skållade två tomater (koka dem hela så att skalet lossnar och man kan ta bort det)
  • Mosade dem ner i en ugnsfastform, krydda med salt, peppar, oregano.
  • Lade på fickblocket, krydda med salt, peppar, vitlökskrydda.
  • Skar små bitar bacon och toppade med dem på fisken.
  • In i ugnen i minst 20 minuter på 175 grader (tiden beror på fiskens storlek)



And it was DELICIOUS!!

Detta var perfekt för en portion och jag blev alldeles lagom mätt. Blodapelsin till efterrätt?



Idag var jag på stan ett tag med A och vi gick till nya Condeco bredvid NK, det var så fint och stort därinne, hur mysigt som helst. Inte det roligaste/lättaste för mig att gå in där dock med tanke på den begränsade mängden jag kan äta/dricka av deras utbud, men det blev en jättegod jordgubbe/mango-smoothie (is, juice, jordgubbe, mango) och Arian är själv ingen stor-fikare så han läskade mig inte allt för mycket som tur är! Den smoothisen kostade 45 kronor vilket klart inte är så farligt när man just är där och har det mysigt men som man funderar över efteråt; skulle jag göra 2 liter sån smoothie hemma skulle det kosta mig 20 spänn. I'm just sayin'.

Men det var så mysigt iaf, älskar att bara gå runt, vara hemma, göra inget, sitta i timmar och bara vara med min pojkvän, jag får aldrig nog!!! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0