En liten muffins utan mandel

Fast den var inte så liten trots allt. Suss snodde ihop lite chocolate chip muffins på efterfrågan från småkillarna som varit hemma från skolan idag. Ikväll har hon och jag fortsatt med vårt lilla julpyssel, det är så himla roligt att pyssla! Har man allt material man kan tänkas behöva, något att smaska på och lite go musik i bakgrunden så kan man bli sittande i flera timmar.

Det roliga med mig är att jag är en av dem som aldrig bilr riktigt klar - det finns alltid något att lägga till! Så under dessa två pysseltillfällen har Suss gjort minst tio olika julkort medan jag gjort två sammanlagt - och ingen av dem är riktigt klar än...


Var för övrigt på Kalmar Lasarett i förmiddags för att (för elfte gången) låta någon titta på mina halsmandlar som jag haft problem med sen valborg i år. Äntligen fick jag ett beslut om operation och nu får vi bara se när den ska ske - före eller efter Floridaresan, hoppas att det kommer att vara bestämt inom nästa vecka!

Ser verkligen inte fram emot mitt livs första narkos, operation och de efterföljande dagarna, men nu vill jag bara bli av med eländet så att jag kan andas ordentligt och slippa få recept på menlöst penicellin varannan månad.

Superläskigt och superäntligen säger jag.

Nu ska jag bara vara uppe en stund till och sedan ska jag nana och ta nya tag imorgon - man är verkligen inte sysslolös som arbetslös! Inte i detta huset i alla fall...

Puss & godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0