One day behind

Bad update yesterday - guilty. Det var en lång dag igår med mycket plugg. Hade årets röta imorse: Skulle ha spanska nationella prov idag klockan åtta (det var det jag övade inför hela kvällen igår), men ändå, bara för att jag har en skruv lös någonstans i mitt huvud, tänkte jag "Hm, jag börjar halv tolv imorgon, chill sovmorgon" så satte jag klockan på åtta. Vaknade imorse klockan sju "Åh, segt att alltid vakna innan väckarklockan, well jag sover lite till" vaknar 7.53 "Men åh kan klockan inte ringa snart, jag är helt pigg... Vad ska jag göra idag förresten? Just det spanskaprov också...wtf..det är ju klockan åtta!!! Om feminuter!!!" Och plötsligt står jag upp mitt i mitt rum, vet inte ens hur jag kom upp så fort. Genom att ha tur med sjussen imorse lyckades jag vara i skolan en kvart senare och kunde göra provet med de andra, fick till och med extra tid!

En eftermiddag i stan

Oh förresten! Hade årets mardröm inatt. Drömde att det var studentdagen, utspringet skulle ske 17.30 och jag var hemma i min trädgård och väntade på att åka, tänkte "chill, snart ska vi till utspringet" kollar klockan. 17.50 "F*****CK, jag har missat utspringet OMG!!!" Rushade till skolan, kom fram och då hade alla redan lugnat ner sig efter utspringet och alla studenter hade ställt sig som en kör typ och redan bytt om från vita kläder till någon slags uniform. Fifasen vilken ångest det var. Att ha längtat så lång tid på en enda dag, och sen missa den.

Drömmens budskap: Ställ femton väckarklockor på ringning den 1 juni. Inte en chans i världen att jag försover mig den dagen, om jag nu ens kommer kunna sova!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0