TUR för mig!

Jobbat hela dagen sedan klockan åtta. Dela ut bagageförsäkringar till höger och vänster i tio timmar minus lunch. Jag klagar absolut inte, det är så värt att tjäna de där pengarna, för de är verkligen inga dåliga pengar! Men egentligen är detta så inte min grej; jag kan sälja, är bra på att sälja och än en gång det är värt pengarna - men jag tycker inte om att vara den säljaren som folk ser och tänker "Åhnej nu kommer hon att hoppa på mig och försöka lura mig på mina pengar". Om jag väl ska sälja så säljer jag mycket hellre dyrare, mer viktiga och o-luriga produkter och tjänster.

Det har ingenting med att jag skulle vara fin i kanten" att göra, utan det är bara det att jag älskar service och kontakt med kunder, men när man säljer billigare - gratis - och mer onödiga grejer så tas man inte på allvar och folk uppskattar och respekterar dig inte. Precis som när jag var telefonförsäljare.

Nog om det, det fungerade bra idag - jag sålde (gav bort)jag kände mig inte sjuk under dagen mer senare på eftermiddagen/kvällen då halsen började säga ifrån (hoppas inte att jag får den jobbiga rivkänslan när jag ska sova inatt). Förutom det hade jag gärna åkt omkring i en rullstoll resten av veckan, mina ben är helt slut och inte ens när jag slappar i sängen slutar benen att värka. Var nära att hoppa av jobbet tidigare faktiskt - så illa var det - men jag såg framför mig mr. Carl von Linné som ett extra par nollor på bankkontot och det gjorde att jag bet ihop.

Kanske är jag en vekling när det gäller sånt - många andra klarar det ju fint, men jag har helt enkelt för mycket "det är inte värt det" i huvudet, vet att jag någonstans kan få ett bättre jobb där jag trivs bättre och tjänar minst samma pengar. That's it. Men, nu är det det här jobbet jag har och jag är glad att jag fick det och jag är glad för pengarna som kommer att rulla in nästa månad! Lördag och söndag kvar på TUR-mässan. It's just to bita ihop och for god's sake - kom och hälsa på! Mässan är sjukt rolig.

Det jag tycker mest om är att alla som ställer ut och allt fack-folk som var där idag är så himla STILIGA. Kvinnor och män går runt och står i sina fancy monters och bara ser asgrymma ut - stilig kostym/pennkjol, snygga skor, snygga frisyrer, allmänt fräscha. That's what I want to do. Sålde till en important man från Elite Hotels och pratade med honom möjlighet till arbete inom hotellet och jag fick hans visitkort - ska gå dit och söka jobb faktiskt. Ska bli kul!

Har knappt orka byta om. Alohakransen fick jag på Reseguidens lilla private party. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0