H for Healthy!

Har tänkt bli lite nyttigare nu framöver. Stå emot småätandet.
Så nu har jag skapat en ny kategori där jag placerar alla mina nya vanor och tips!

Så igår åt jag sista glassen i frysen, och nu är det slut med glassätandet på vardagar, och samma gäller andra godsaker som choklad och chips. Men alla vet att det är väldigt svårt att tvärt sluta med en vana, speciellt småätande, så därför är det bra när man slutar med något att då ersätta det med något annat! Så imorgon ska jag till affären och köpa grönsaker som avocado, mer frukt som kiwi, müsli, nötter och smalare middagsalternativ, kulkul!
Grönt te. Förebygger hjärt- & kärlsjukdomar, bra för matsmältningen och skyddar huden.
Honung. Lindrande för onda halsar.
Knäckebröd. Mer fibrer, gynnar matsmältningen, mer energi och större mättnadskänsla.
Kiwi. Fyra gånger så mycket C-vitamin som i apelsin!

Med nyttigare matvanor och ett strängare träningsschema
hoppas jag på framsteg både hälsomässigt och fysiskt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur delar du din kiwi då?!

2010-10-25 @ 22:58:26
URL: http://modedevie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0