Day 1 as telefonförsäljare!

Kan ju börja med att igår efter skolan åkte Paulina, Maryam och jag till Nordstan och köpte varsin sån Fruktis-glass som jag pratade om för några dagar sedan! Sedan köpte jag en present till Amins mamma som fyllde år. Senare kom Amin in till stan och vi köpte lite take-away på thairestaurangen i NK och tog det med oss till jobbet (Provoice). För att hoppa över alla onödiga detaljer och prata om det viktigaste:
Det var skitkul på jobbet, när vi väl började ringa samtal hem till folk var jag lite nervös, visste inte vad jag skulle säga så noga och så, men sedan kom man in i det och jag fick igenom 2 "köp" av 20 (6 %, målet är 15-20 %)! :)

Det som är roligt med detta jobbet är att det är så olika kunder, man kan verkligen inte dra alla över en kam och tro att man ska kunna dra samma ramsa för var och en av dem. Och man får ofta acceptera bakslag, fick två hårda såna igår:

Först "Du jag sitter mitt i maten och om ni ringer en gång till ska jag stämma er!!! blablala",
och sedan: "You called me yesterday and I said I didn't want anything so NEVER EVER EVER EVER call this number again, or I'll call the police ans tell them to stop you!!!" (Mina "chefer" nickade glatt till mig när jag berättade det och sa: Skitbra, grymt! ^^
Aggressiva ladies, I'm just doin' my job, haha!
(+ Det är grymt kul att kunna träffa sin boyfriend på jobbet lite nu och då. Yeah!)

Sedan vid 21-tiden åkte vi hem till Amin och åt bl.a. Daimtårta! :D

Idag hade vi en ganska kort och ointressant dag i skolan.
Well, tills vi gått i alla fall!

Vid tvåtiden hade vår skola bajsöversvämning!
Så nu kan vi inte komma till skolan förrän på fredag, wiho< strong> :)


Svart avloppsvatten på tre av fyra våningar...
Lägg märke till hur stilig vår skola är!

Läs om översvämningen i GP!
Titta på det i dagens Tv4-nyheter!
(Spola till 5:00)



The famous Ice-cream of Nordstan for 15 crowns!

Hur som helst så är jag tvungen att tillägga att efter skolan åkte Paulina, Maryam, Darya och jag till Nordstan och käkade den berömda glassen. Kolla! Jag värvar fler och fler att köpa den glassen så jag borde få betalt för det!! Höhö.

See ya later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0